Хэв маяг
Шведийн “зөөлөн охин” трэнд: Ажил амьдралаас татгалзах бүсгүйчүүдийн шинэ үзэл
Швед улс нь хүйсийн тэгш байдлыг дэмжигч орон гэдгээрээ дэлхий даяар алдаршсан. Гэвч яагаад залуу бүсгүйчүүд ажил, карьер хөөцөлдөхөөс илүүтэйгээр “ажлаа орхих” тухай сурталчилсан цахим трэндийг дагаж байна вэ?
25 настай Вилма Ларссон өмнө нь хүнсний дэлгүүр, асрамжийн газар, үйлдвэрт ажиллаж байсан нэгэн. Харин нэг жилийн өмнөөс ажил хийхээ больж, “гэрийн найз бүсгүй” болохоор шийджээ. Тэрбээр үүнээсээ болж өмнөхөөсөө илүү жаргалтай, тайван амьдарч байгаа гэжээ.
“Миний амьдрал илүү зөөлөн болсон. Би өөрийгөө зовоож амьдрахаа больсон. Нэг их стресстэхээ ч байсан.”
Түүний найз залуу санхүүгийн салбарт зайнаас ажилладаг. Харин Вилма өдрүүдийг бясалгал хийж, кофешопоор ороод, гэртээ хоол хийж өнгөрөөдөг. Хосууд Шведийн төв хэсгийн жижиг хотуудаас гаралтай ч одоо байнга аялдаг болсон бөгөөд энэ өвлийг Кипр улсад өнгөрүүлж байна.
“Тэр сар бүр өөрийн олсон мөнгөнөөс надад цалин мэт өгөх бөгөөд хэрвээ илүү хэрэгтэй бол би түүнээс асуудаг. Харин бага хэрэглэвэл үлдсэнийг нь хадгалдаг” гэж Вилма тайлбарлав.
Тэр өөрийн амьдралын хэв маягийг Instagram, YouTube, TikTok дээр хуваалцаж, 11,000 дагагчтай болжээ. Зарим бичлэг нь 400,000 орчим лайктай ч, тэрбээр контентоосоо орлого олоогүй байна. Тэр “hemmaflickvän” (гэрийн найз бүсгүй) болон “hemmafru” (гэрийн эзэгтэй) гэсэн hashtag ашиглаж, өөрийгөө “зөөлөн охин” гэж тодорхойлдог. Энэ нь ажил, карьер хөөцөлдөхийн оронд эмэгтэй хүний уламжлалт, зөөлөн амьдралын хэв маягийг сонгосон гэсэн утгатай.
“Зөөлөн охин” амьдралын хэв маяг нь 2010-аад оны сүүлээс хойш дэлхий даяар цахим орчинд бага багаар дэлгэрсэн микро трэнд юм. Гэвч сүүлийн 50 жил хоёр орлоготой өрхийг дэмжих бодлогыг хэрэгжүүлж ирсэн Швед улсад энэ трэндийн тархалт нь хүмүүсийн гайхшралыг төрүүлж, олон нийтийн дунд маргаан дагуулж байна. “Ungdomsbarometern” буюу Шведийн залуучуудын хамгийн том жил тутмын судалгаа 2023 онд энэ трэндийг анх олон нийтийн анхаарлын төвд оруулсан. Судалгаанд оролцсон 15–24 насны залуучуудын дунд “зөөлөн охин” хэв маяг 2024 оны тренд байх магадлалтай гэж нэрлэгдэж байсан.
2024 оны 8-р сард “Ungdomsbarometern”-оос гаргасан өөр нэг судалгаагаар 7–14 насны охидын 14% нь өөрийгөө “зөөлөн охин” гэж тодорхойлсон нь энэ үзэл санаа улам залуу насныханд ч нөлөөлж байгааг харуулж байна.

“Сүүлийн жилүүдэд хүчтэй эмэгтэй, бүх талаар амжилт гаргах ёстой гэсэн ‘girl boss’ идеалаас залуус татгалзаж эхэлсэн. Зөөлөн охидын трэнд бол үүний эсрэг хандлага” хэмээн тус байгууллагын судлаач Йоханна Ёранссон тайлбарлав. Гэрийн найз бүсгүй болж, ажил хаяж, найз залуугийнхаа орлогоор амьдарч буй бүсгүйчүүдийн тоо одоогоор тодорхой албан ёсны тоон баримтаар бүртгэгдээгүй ч, ийм хэв маягийг сонгож буй эмэгтэйчүүд цөөн хувь гэдэг нь ойлгомжтой байна. Гэсэн хэдий ч энэ үзэгдэл Шведэд томоохон сэдэв болоод буй. Улсын хэмжээнд нэр хүндтэй сонин хэвлэлд нийтлэл гарч, улс төрийн гол арга хэмжээ болох Almedalen-д хүртэл хэлэлцүүлэг өрнөж, олон нийтийн телевизээр ч хөндөгдөж байна.
Шведийн феминист нам “Feministiskt initiativ”-ийн үүсгэн байгуулагч, хуучин удирдагч Гудрун Шюман энэ сэдвийн эргэн тойронд өрнөж буй хэд хэдэн хэлэлцүүлэгт оролцжээ. Тэрээр эмэгтэйчүүд эрчүүдийн орлогоос хамааралтай амьдрах нь “маш аюултай” бөгөөд “хүйсийн тэгш байдлын хувьд ухралт” гэж үздэг ажээ. Шюманы хэлснээр, залуу шведүүд улс орны баруун жигүүрийн эвсэл болон үндсэрхэг үзэлтэй Шведийн Ардчилсан Намын нөлөөнд автаж байна. Мөн Европ болон АНУ-д дэлгэрч буй популист хандлагууд ч нөлөөлсөн байх магадлалтай гэжээ. “Өнөөдөр залуу эмэгтэйчүүд өнгөрсөн түүхийг мэдэхгүй байна – эмэгтэйчүүд ажлын байр, цалин, эдийн засгийн хараат бус байдлын төлөө хэрхэн тэмцэж ирснийг тэд ойлгодоггүй” хэмээн Шюман онцлов.
Харин улс төрийн эсрэг туйлд байр суурьтай Шведийн Ардчилсан Намын хувьд энэ трэндийг эерэгээр харж байна.
“Хүн өөрийн амьдралын замыг өөрөө сонгох эрхтэй. Хэрэв хэн нэгэнд гэртээ байх эдийн засгийн боломж байгаа бол сайн хэрэг” хэмээн намын залуучуудын байгууллагын үндэсний төлөөлөгч Денис Вестерберг хэлэв. “Бид карьер хөөцөлдөх бүрэн боломжтой, эрхтэй оронд амьдарч байна. Гэхдээ уламжлалт байдлаар амьдрахаар сонгох эрх ч бас бидэнд бий.”
Итгэл үнэмшлийн маргаанаас гадна, эмэгтэйчүүдийг ажил хаяхад хүргэж буй нийгмийн болон соёлын хүчин зүйлс ч анхаарлын төвд байна. Швед улс ажил ба амралтын тэнцвэрийг сайн хадгалдаг орны нэг. Ихэнх ажилтнууд зургаан долоо хоногийн амралттай, 50 цагаас дээш ажилладаг хүн 1%-иас бага байдаг. Гэсэн хэдий ч “Ungdomsbarometern”-ийн судалгаагаар залуу үеийнхэн дунд стресс нэмэгдсээр байгаа аж. Судлаач Ёранссоны хэлснээр, “зөөлөн охин” трэнд нь “quiet quitting” буюу ажлаа хэтрүүлэн хийхээс зайлсхийдэг дэлхий нийтийн хөдөлгөөнтэй холбоотой байж болох юм гэжээ.
Нийгэм
Асашёорюү Д.Дагвадорж, Xакуxо М.Даваажаргал нар Япон Улсын Эзэн xааныг угтаж аваx ёслолд оролцож байна
Монгол Улсын Ерөнxийлөгч Уxнаагийн Xүрэлсүxийн урилгаар Япон Улсын Эзэн Xаан Наруxито болон xатан Масако нар төрийн дээд түвшний айлчлалыг Монгол Улсад xийж байна.
Япон Улсын эзэн xаан Наруxито болон xатан Масако нарын айлчлал 2025.97-06-ны өдрөөс эxэлсэн бөгөөд өнөөдөр тэднийг Монгол Улсын Ерөнxийлөгч У.Xүрэлсүx болон тэргүүн xатагтай Г.Болорцэцэг нар Сүxбаатарын талбайд угтаж авлаа.
Эрxэм дээд зочид болоx Япон Улсын эзэн xаан Наруxито болон xатан Масако нарыг угтаж аваx ёслолд Японы мэргэжлийн сүмогийн 68 даxь иx аварга Асашёорюү Д.Дагвадорж болон Xакуxо М.Даваажаргал нар угтаж авлаа.
Мэргэжлийн сүмо бөxийн 68 даxь иx аварга Асашёорюү Д.Дагвадорж болон Xакуxо М.Даваажаргал нар нийлээд 70 удаа түрүүлж Японы эзэн xааны цомыг xүртсэн билээ.

Хэв маяг
🧸 “Labubu” vs 🎀 “Wakuku” Хэн нь зүрхийг, хэн нь зах зээлийг эзлэх вэ?”
✨ Чихмэл хүүхэлдэйн дайн эхэллээ
2025 оны хамгийн халуухан тоглоомын тулаан Pop Mart-ийн домогт “Labubu” ба Miniso-гийн сошиал халуурлыг дагуулсан “Wakuku” хоёрын хооронд өрнөж байна. TikTok, Xiaohongshu, Instagram дээр энэ хоёрын трэндүүдээр дүүрсэн гэхэд хилсдэхгүй. Эдгээр цувралууд нь зөвхөн хүүхдүүд ч бус насанд хүрэгчдийг хүртэл цуглуулагч болгоод байгаа юм.
🦷 “Labubu” – Домогт цуглуулгын ноён оргил

Pop Mart-ийн брэнд болох “Labubu” нь урт чихтэй, арзгар шүдтэй, өвөрмөц дүр төрхөөрөө дэлхий дахины анхаарлыг татсан. 99 юанийн үнэтэй худалдаанд гарсан анхны хувилбар нь хоёрдогч зах зээлд 500 юань хүрч байсан бол хамгийн том хэмжээтэй “Labubu” Бээжинд 150 мянган ам.доллараар зарагдаж дээд амжилт тогтоосон.
-
📈 Pop Mart-ийн хувьцаа 2025 онд 178% өсч, зах зээлийн үнэлгээ нь $43 тэрбумд хүрсэн.
-
🧮 2024 оны орлого нь $1.8 тэрбумд хүрч, 67% ашигтай ажилласан.
-
🛒 Гурав дахь үеийн Labubu загваруудын урьдчилсан захиалга 500 сая юанийг давсан.
Гэвч тансаг бүтээгдэхүүн болох зорилгыг нь хоёрдогч зах зээл дээрх дамлан худалдаа болон дуураймал “Lafufu” брэндүүд сүүдэртүүлж эхлэв.
🐰 “Wakuku” – Miniso-гийн “муур багш”

Wakuku нь Miniso брэндийн “TOP TOY” төслөөр бүтээгдсэн, Labubu-тай төстэй зэвүүн инээмсэглэлтэй чихмэл. Одоогоор Miniso дэлгүүрийн үүдэнд хүмүүс дугаарлан зогсож, TikTok дээр “#Wakuku” трэнд үүсгээд байгаа юм.
-
🧳 Wakuku нь лицензтэй, үйлдвэрлэлийн цар хүрээ том тул илүү өргөн хэрэглэгчдэд чиглэсэн.
-
🏪 Miniso-гийн сүлжээ дэлгүүрүүд Wakuku-г илүү хүртээмжтэй болгож байгаа.
-
📱 Сошиал медиа дээр unboxing бичлэгүүд нь мянга мянган лайк цуглуулж, хэрэглэгчийн reach-ийг нэмэгдүүлж байна.
Гэсэн ч Wakuku нь цуглуулагчийн үнэ цэнийг бий болгоход Labubu шиг хүчтэй IP биш бөгөөд илүү “түр зуурын” тренд мэт харагдаж байна.
📊 Харьцуулбал:
| Үзүүлэлт | Labubu (Pop Mart) | Wakuku (Miniso) |
|---|---|---|
| Брэндийн хүч | 🌟 Оригинал IP, дээд зэрэглэлийн цуглуулга | 🔄 Лицензтэй, олон нийтэд зориулсан |
| Үнэ | $15–$500 (хоёрдогч зах зээлд) | $10 орчим |
| Хэрэглэгчийн хүрээ | Цуглуулагчид, хөрөнгө оруулагчид | Олон нийтийн хэрэглээ |
| Ховор байдал | Хязгаарлагдмал, дээд хувилбарууд | Илүү их хэмжээгээр үйлдвэрлэгддэг |
| Эрсдэл | Дамлан наймаа, дуураймал | Тренд буурах магадлал өндөр |
🏁 Дүгнэлт: Хэн нь дийлэх вэ?
“Labubu” бол тансаг цуглуулгын зах зээлийн эзэн хэвээр үлдэж байна. Харин “Wakuku” нь масс хэрэглэгчдэд чиглэсэн түр зуурын халуурал мэт боловч Miniso-гийн дэлгүүрийн сүлжээ, маркетингийн агуу хүчээр хүчтэй өрсөлдөгч болоод байна. Уг дайн үргэлжилж, жинхэнэ ялалт хэрэглэгчдийн хэтэвч болон дур сонирхлоос шалтгаална.
Нийгэм
“Дээлтэй Монгол” наадам энэ сарын 8-нд болно

Нийслэлийн Засаг даргын тамгын газар, нийслэлийн Аялал жуулчлалын газар, Соёл, Спорт, Аялал жуулчлал, Залуучуудын яам, Улсын хүүхэд залуучуудын театр, Монголын Аялал жуулчлалын холбоо болон “Монгол костюмс” төв хамтран “Дээлтэй Монгол наадам”-ыг 19 дэх удаагаа зохион байгуулах гэж байна. Тус наадам энэ сарын 8-ны өдрийн 11 цагт Д.Сүхбаатарын талбайд болно.
Наадмын үеэр:
– Шилдэг дүүрэг
– Шилдэг аж ахуйн нэгж байгууллага
– Шилдэг дээл урлаач
– Хамгийн сайхан дээлтэй гэр бүл
– Хамгийн сайхан дээлтэй оролцогч
– Монгол үндэсний хувцастай гадаадын шилдэг оролцогч
– Хамгийн сайхан дээлтэй хүүхэдийг тус тус шалгаруулах юм.
Энэ үеэр үндэсний хувцасны загварын үзүүлбэр, үндэсний тоглоом, наадгай, дээл, хувцас урлаачдын үзэсгэлэн худалдаа болох юм. Мөн хүүхэд залуучуудад зориулсан орчин үеийн хамтлаг дуучдын тоглолт болох тул иргэд та бүхнийг өргөнөөр оролцохыг уриалж байна.
НЗДТГ-ЫН ХЭВЛЭЛ МЭДЭЭЛЭЛ, ОЛОН НИЙТТЭЙ ХАРИЛЦАХ ХЭЛТЭС
2025.07.02
-
Нийгэм7 months ago“Зуны зугаа” шоу тоглолтын үеэр бусдын биед халдаж, танхайрсан 35 дуудлага цагдаагийн байгууллагад бүртгэгджээ
-
Нийгэм5 months agoАНУ-д сургуульд явахаар догдолж байсан 15-хан настай охин улаанбурханаар энджээ
-
Нийгэм7 months agoСэрэмжлүүлэг: Нийслэлд энэ сарын 15-18-ныг хүртэл бороотой сэрүүн өдрүүд үргэлжилнэ
-
Нийгэм5 months agoАНУ дахь Oxford-ын ахлах сургуульд сурахаар явах гэж байсан дүү минь ХӨСҮТ-рүү инээж ороод улаанбурханаар эндчихлээ
-
Нийгэм5 months agoБүх хөрөнгөө нийлүүлээд ч хамаагүй хүүг хөл дээр нь босгохыг нийгмээрээ шаардаж эхэллээ
-
Нийгэм7 months agoТанилц: Зургаадугаар сард зоxион байгуулагдаx Үндэсний бөxийн барилдаанууд
-
Спорт5 months agoО.Xангай аварга “Даншиг Наадам”-д зодоглоно
-
Нийгэм7 months agoКовидын шинэ давлагаа Азийг нөмөрчээ
